Skip to main content

1. Dostęp do galerii prac linergisty

Dbaj oto, by potencjalna klientka mogła obejrzeć zdjęcia Twoich makijaży permanentnych zarówno przed, po jak i efektu po wygojeniu. Klientki oczekują, że efektem Twojej pracy będzie makijaż zbliżony do zdjęć na Twoim profilu facebook, instagram, stronie internetowej lub krótki filmik prezentujący twarz i okolice pigmentowaną klientki. Jeżeli zdjęcie będzie zbyt „wyretuszowane” może przynieść rozczarowanie klientki po zabiegu „Dlaczego nie wyglądam jak te Panie na profilu fb”

Zadbaj o klientki, które nie posiadają dostępu do portali społecznościowych. Przygotuj katalog swoich prac, które klientka będzie mogła przejrzeć u Ciebie w gabinecie.

!Pamiętaj, że Twoje zdjęcie wykonane różnymi aparatami fotograficznymi lub telefonami różnych marek może wyglądać zupełnie inaczej. Pomyśl o dobrej inwestycji w aparat o wysokiej rozdzielczości!

  • Staraj się zdjęcie przed jak i po pigmentacji wykonywać w podobnym świetle
  • Zwracaj uwagę na estetykę fotografii – co znajduje się na drugim planie zdjęcia. Zmień po zabiegu serwetę układaną pod głowę klientki, by była nowa. Zadbaj aby skóra wokół pigmentacji była czysta oraz przypudruj skórę wokół pigmentacji- pamiętając, aby nie dotykać samej zapigmentowanej skóry
  • Zadbaj o dobre oświetlenie. Pomyśl nad zakupem lampy pierścieniowej do zdjęć

2. Pierwsze wrażenie klienta

Klient w dzisiejszych czasach jest bardzo wymagający. Uwagę zwraca nie tylko na pracę linergisty, ale na sama obsługę, higienę pracy czy opiekę w trakcie jak i po pigmentacji. Pierwszym elementem dobrego wrażenia jest kontakt telefoniczny lub „rozmowa wirtualna” Wyjaśnij klientce krok po krok na czym polega makijaż permanentny, jakie są wskazania a przede wszystkim przeciwwskazania do zabiegu. oraz jak powinna dbać o skórę po zabiegu. Jest to bardzo ważne, by Twoja klientka była odpowiednio przygotowana na zabieg. Zaoszczędzi to ewentualnego przekładania wizyty na inny termin. Podaj klientce koszt zabiegu pierwszego oraz dopigmentowania po miesiącu (jeśli jest dodatkowo płatne) jak i kosztu ewentualnych dalszych spotkań. Spraw by klient poczuł się w pierwszych minutach rozmowy z Tobą bezpiecznie i poczuł sympatię.
W samym gabinecie pamiętaj o estetyce, czystości i higienie. Zadbaj o swój wygląd jak i wygląd personelu. Czystość uniformów jak i samej higieny osób pracujących w gabinecie jest nieodłącznym elementem, który nie może zostać zaniedbany. Pamiętaj, że pierwsze wrażanie zdobywa się raz, a człowiek zanim określi sympatię do drugiego poprzez poznanie jego osobowości niestety ocenia go po wyglądzie i pierwszych chwilach rozmowy. Mile widziane w gabinetach są świeże kwiaty i przyjemny zapach.

Zanim przystąpisz do pigmentacji zbierz szczegółowy wywiad z klientem. Niech określi swoje oczekiwania, pozwól mu na sugestie. Nigdy nie namawiaj klienta na siłę jeśli widzisz, że nie jest do czegoś przekonany. W trakcie zabiegu pytaj klientkę czy wszystko w porządku oraz podaj lusterko przynajmniej dwa razy w trakcie pigmentacji tak aby miała pewność, że kształt, który razem wybrałyście nie zmienił się w trakcie pigmentacji. Po zabiegu przekaż jeszcze raz wszystkie zalecenia pielęgnacji domowej oraz umów klientkę na następną wizytę- najlepiej potwierdzoną telefonicznie lub mailowo.

3. Wyczerpujący wywiad przed zabiegiem

Pamiętaj, że formularz świadomej zgody, to najważniejszy dokument bez którego nie powinnaś przystępować do zabiegu. To źródło informacji, z których możesz czerpać i wnioskować jakie mogą być potencjalne przyczyny niepowodzenia lub nieprawidłowego osadzenia się pigmentu w skórze.

  • Przygotuj zamiast listy przeciwskazań – listę pytań. Mobilizujesz tym klientkę do odczytania tekstu
  • Spróbuj sama przeczytać treść formularza – zwracaj uwagę na reakcje klientki. Czasami lubią nam czegoś nie dopowiedzieć 🙂
  • Dołącz do formularza oświadczenia dotyczące:
    • Zgody na wykorzystanie zdjęć do celów promowania swojej strony www, fb, instagram
    • Informacji, żę zapoznała się i zaakceptowała rysunek wstępny
    • Informacji, że w cenę zabiegu wliczone jest tylko 1 dopigmentowanie

!Formularz świadomej zgody, to również ważny dokument zabezpieczający w pewnym stopniu Ciebie jak i klientkę!

4. Informacja na temat wskazań po zabiegu

Powtarzaj zalecenia, do których ma się zastosować klientka przed wykonaniem zabiegu oraz po.

Możesz wręczyć jej dodatkowo zalecenia po na piśmie,żeby zabrała ze sobą i w razie potrzeby wróciła do informacji!

Wskazania ogólne:

  • Uprzedź klientkę, że pomimo świądu pigmentowanego miejsca w procesie gojenia nie powinna „zdrapywać” strupków
  • Przez 14 dni nie powinna korzystać z sauny, basenu i solarium
  • Aktywność fizyczną powinna rozpocząć w 3 dobie po pigmentacji
  • Poproś, by zwracała szczególną uwagę po makijażu permanentnym na pielęgnacje codzienną. Nie moczyła nadmiernie brwi,ust czy powiek. Nie stosowała w obrębie pigmentowanej skóry preparatów drażniących, kwasowych

Makijaż permanentny brwi

  • w drugiej dobie po pigmentacji pigmentowane miejsce klientka powinna przemywać nasączonym wodą przegotowaną (BARDZO LEKKO!) płatkiem kosmetycznym
  • w trzeciej dobie po pigmentacji może zastosować Alantan maść lub Bepanthen (CIENKA WARSTWA!) Pamiętaj aby poinformować klientkę o przemywaniu miejsca zanim nałoży maść, o higienie i pielęgnacji zapigmentowanego miejsca tak, by nie nakładała produktu warstwowo

Makijaż permanentny powiek

Osobiście nie zalecam pielęgnowania powiek kremem czy maścią. Oczyszczanie miejsca pigmentowanego płatkiem kosmetycznych zwilżonym (LEKKO!) wodą przez pierwsze kilka dni zupełnie wystarcza.

Pamiętaj, by poinformować klientkę, że nie powinna wykonywać makijażu przez pierwsze minimum 3-4dni (tuszowanie rzęs). Z malowania powiek powinna zrezygnować do wyłuszczenia.

Jeżeli Twoja klientka stosuje odżywki do rzęs powinna do nich wrócić dopiero po 2 miesiącach od drugiej, uzupełniającej wizyty.

Makijaż permanentny ust

Jeżeli Twoja klientka ma tendencje do opryszczki, zaleć wizytę u lekarza w celu ewentualnego przepisania recepty na lek heviran, przyjmowany zazwyczaj 3 dni przed i po zabiegu w dawne 800 mg.

Usta powinna delikatnie natłuszczać np. preparatem Alantan maść 2-3 razy dziennie 3-5 dni.

24h po zabiegu zaleć klientce pić przez słomkę. Poproś, by przez ten czas zrezygnowała z ostrych artykułow spożywczych i gorących napojów.

5. Prezentacja pigmentów

Kolejnym ważnym elementem pigmentacji jest dobór koloru pigmentu do klientki. Określ dobrze subton skóry klientki. Najważniejszym kryterium oceny skóry jest jej kolor, unaczynienie oraz odcień skóry. Zapytaj o jej oczekiwania. Zwróć uwagę jak była pomalowana jak przyszła do Ciebie do gabinetu. Nigdy nie pigmentuj kolorem czarnym brwi! Możesz zaprezentować klientce pigmenty lekko roztarte na czole – jednak musisz pamiętać, że efekt finalny zawsze różni się od koloru w buteleczce czy na skórze.

Jeżeli klientka nie jest zdecydowana lub sama obawiasz się zbyt ciemnego efektu wybierz przy pierwszej pigmentacji jaśniejsze kolory tak by móc przyciemnić przy drugim spotkaniu.

6. Prezentacja rysunku wstępnego

Okazuje się, że rysunek wstępny sprawia bardzo duży kłopot nie tylko początkującym linergistom. Jeśli zajmuje Ci on dłużej niż 20 minut pomyśl o doszkoleniu lub warsztatach z tego zakresu. Perfekcyjny rysunek jest podstawą poprawnej pigmentacji. Prezentując go klientce, wyraża ona zgodę na wykonanie makijażu permanentnego dokładnie w tym kształcie. Niedopuszczalne jest wykonywanie pigmentacji bez przedstawienia rysunku wstępnego.

W wykonywaniu rysunku wstępnego pomoże ci:

  • nitka zabrudzona kredką lub pigmentem
  • suwmiarka
  • linijka, miarka do brwi

Pamiętaj jednak, że „książkowe” miary brwi nie każdemu pasują.

Zwróć uwagę na:

  • kształt twarzy
  • szerokość i symetrię nosa
  • rozstaw oczu

7. Prezentacja obowiązujących gabinet zasad BHP

Pamiętaj, że makijaż permanentny to zabieg z przerwaniem ciągłości naskórka. Zachowanie przy nim zasad BHP jest absolutnym obowiązkiem każdego linergisty.

  • zdezynfekuj skórę klientki przed zabiegiem
  • zawsze używaj jednorazowych igieł, kubeczków, pierścionków
  • poddawaj sterylizacji elementy „ruchome” Twojego urządzenia
  • dezynfekuj lampę lupę, sprzęt, stolik, oparcie od krzesła, podnośnik do krzesła, opakowania, jeśli dotykasz w trakcie pracy
  • zabezpieczaj folią sprzęt, oparcie od krzesła, lampę lupę

PRACUJ ZAWSZE W RĘKAWICZKACH! OD RYSUNKU WSTĘPNEGO DO ZAKOŃCZENIA PIGMENTACJI

Nie dotykaj w trakcie pracy niepotrzebnych przedmiotów czy obszarów: telefonu, włosów, twarzy.

Zaraz po zabiegu wrzuć igły do pojemnika na odpady medyczne.

Dbaj, by Twoja klientka czuła się bezpiecznie!

8. Ustalenie terminu drugiej wizyty

Po zakończonym zabiegu ustal termin drugiego spotkania. Ma to być najwcześniej miesiąc po pierwszej pigmentacji, a nie dłużej niż trzy miesiące. Potwierdzaj zawsze z wyprzedzeniem ustalone terminy.

9. Stały kontakt z klientem

I ostatnim ważnym czynnikiem jest stały kontakt z klientem. Jeśli nie możesz odebrać telefonu zawsze oddzwoń- klient nie może się poczuć jak bankomat z którego wyciągnięto pieniądze i odeszło się w ciszy. Nawet jak sama nie zadzwoni Ty się z nią skontaktuj tydzień poźniej czy wszystko w porządku. Jak wyglądają brwi, usta czy powieki. Poproś o zdjęcia po dwóch tygodniach- interesuj się. Jeśli nie masz czasu w ciagu dnia na telefonu załóż firmowy mail lub profil na facebooku i tam proś by kierowały zapytania wątpliwości lub zdjęcia.

W dobie tak dużej konkurencji zadbaj o pierwsze dobre wrażanie, o piękna i profesjonalną pigmentację oraz o kontakt z klientem po zabiegu.